SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Thursday, 30 May 2013

BELAJAR MEMAAFKAN DAN MEMBERI KEMAAFAN




Assalamualaikum........

Salam jumaat untuk semua kawan2...moga hari penghulu segala hari ini....bermula detik2 keinsafan dalam diri kita semua.....sama2 kita renungkan mutiara kata di atas....dan menghasabah diri kita adakah kita memiliki hati yg sebegini besar untuk memohon maaf dan memberi kemaafan untuk orang lain.....adalah fitrah manusia amat sukar memaafkan kesalahan orang apa lagi yg benar2 menyakitkan hati sanubari.....oleh itu harus bersihkan hati dari sifat2 berdendam belajar memaafkan kesalahan orang terhadap kita.....dan sebelum tidur ucapkan doa seperti di atas dan memaafkan segala kesalahan semua orang dan berdoa untuk kebaikan untuk orang yg membuat kesalahan kepada kita moga Allah akan membuka pintu kebaikan untuknya.....

OK KAWAN2 SEMUA..........SAMA2 KITA PERBAIKI DIRI SUCI KAN HATI DAN MENJADI MUSLIM DAN MUSLIMAH SEJATI.....

BERSIH KAN HATI  BERSIHKAN JIWA & MINDA.....NANTI AKAN HADIR SIFAT2 YG BAIK DALAM DIRI INSYAALLAH.........


JUMPA LAGI......!!!!!!!DA.......DA......

ASSALAMUALAIKUM........ 

13 comments:

  1. Assalam Yan..
    TQ atas perkongsian ini.. bila difikir2 kan tu lah kena belajar utk sllu memaafkan org lain.. ntah lah Yan, sy sejak umur dah lanjut skit ni..dah sentiasa redha dgn apa yg berlaku di sekeliling.. dah mudah utk memaafkan, tak mcm dulu mgkn dulu hati muda:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Atie......

      sama2 betul tu....moga Allah pelihara hati kita agar sentiasa memaafkan kesalahan orang.....

      khabar baik Atie...tak ber n3 sebab balik kampung....

      Delete
  2. salam yan..
    thanks atas peringatan dan nasehat yang indah dihari jumaat nie..inshaallah kitasama2 amek iktibar..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 Ummu......

      moga kita dari golongan yg memaafkan.....

      Delete
  3. Semoga kita tergolong dlm org yg sentiasa memaafkan org lain

    ReplyDelete
  4. Nampak mudahkan Yan.... Tp hakikatnya sgt susah untuk memujuk hati kita ni....!kst tu degil!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang susah Hainum....tapi perlu belajar memaafkan kerana dapat membersihkan hati kita yg kotor....

      Delete
  5. Assalam kakYan..hm mcm sy mmg susah jgk nk maafkn org, nk2 kalau bnda 2 mmg bt kita trsa sgt2, in.shaa.Allah ttp sy maafkn wlwpn ambil msa yg lama..kna bersihkan lg hti ni nmpaknya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam S K A.....

      betul tu....bila nak buat sesuatu yg baik agak susah......insyaallah kuat kan hati Allah pasti tolong untuk sesuatu yg baik.....

      Delete
  6. aminn..insyaAllah moga kita beribah ke arah yg lg baik...memaafkan memang boleh, tp nk melupakan memang susah kan...moga kita jauh drp sifat2 mazmumah yg leh rosakkan diri kita n keluarga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul sangat tu Izzah.....moga di jauh kan dengan sifat 2 yg tak baik nie kan...?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...