SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Sunday, 3 February 2013

5 NEGARA PEMILIK TAMAN BUNGA TERBAIK DI DUNIA

  Assalamualaikum.....

Salam sejahtera untuk semua kawan2 moga kalian semua sihat sejatera selalu......di sini yan minta maaf tak sempat nak berkunjung ke blog kawan2 dan tak buat n3 selama 4 hari maaf.....internet terputus....tapi sekarang dah ok.....jadi lepas nie....yan akan singgah blog kawan2 semua......

ok....kawan2 n3 kali nie......mari sama2 kita lihat taman bunga tercantik dan terbaik di dunia.....tengok je....lah bila nak pergi tak tahu lagi he heeee......jom sama2 kita layan gambar2 menarik kat bawah nie........

 

 

 

5 Negara Pemilik Taman Bunga Terbaik di Dunia




Untuk benua yang mempunyai empat musim di setiap tahunnya, kedatangan musim semi mungkin ditunggu-tunggu untuk mereka penggemar bunga karena biasanya di musim ini bunga-bunga akan bermekaran. Hamparan kebun bunga yang awalnya hanya terlihat seperti ladang yang dominan warna hijau akan berubah warna dengan warna penuh keceriaan.


1. Belanda



Berwisata ke Belanda selama musim semi tanpa melihat bunga tulip dan daffodil adalah kesalahan besar. Pada masa bermekarannya, bunga tulip ini akan dipanen dan dikirim ke penjuru dunia. Perkebunan bunga di Belanda akan berwarna pelangi pada saat bunga ini bermekaran. Biasanya ini akan terjadi selama bulan April sampai dengan September, pasti anda akan menemukan hamparan bunga tulip yang indah di kitaran bulan itu.

Kunjungi Alkmaar di bagian Utara Belanda dimana selain anada akan berwisata bunga andapun akan diberitahu sejarah kota dan mencoba keju gratis hasil ladang mereka. Selain itu, tujuan wisata bunga yang lainnya adalah kota Keukenhoff yang terkenal sebagai perkebunan bungan terbesar.



2. Jepang



Jepang terkenal akan bunga sakura (cherry blossom) yang bermekaran menyebar di kota Tokyo, Nagasaki, Kyoto dan Osaka. Wilayah perdesaan di Jepang bertambah menjadi cantik apabila bunga ini bermekaran. Akan menyenangkan bila berwisata ke Jepang pada saat bunga ini bermekaran, anda akan tidak tahan untuk berpiknik di dekat bunga tersebut dengan hamapran rumput hijau yang luas sebagai alasnya dan hamparan langit biru yang cerah sebagai atapnya.


3. New Zealand



Negara ini mempunyai lansekap indah yang tak terhitung banyaknya. Jika anda ingin mendapatkan lansekap kebun bunga dengan warna-warni permen, kunjungilah ke bagian selatan pulau ini dan kekaguman anda pada New Zealand akan bertambah. Selama musim panas, cobalah kunjungi Lake Tekapo yang dipenuhi bunga-bungai indah di sekitarnya.


4. Perancis



Wisatawan akan berdatangan ke Provence di Perancis setiap tahun untuk melihat hamparan kebun lavender, poppies dan bunga matahari. Pemandangan ini seperti versi pemandangan hidup yang direkam oleh para pelukis, sangat indah. Di Provence, anda tidak akan berwisata bunga saja tapi juga wisata kota dimana anda akan dibawa ke pabrik anggur, landmark kota dan kawasan perdesaan. Selain di Provence, anda pun bisa berwisata bunga di Luberon dan Ventoux, untuk menambah koleksi foto anda.


5. Denmark



Sebagian besar wilayah Denmark dipenuhi oleh hutan, padang rumput dan perkebunan. Tak heran jika Denmark termasuk di tujuan wisata untuk para pencinta bunga. Pada saat musim semi, anda akan melihat istana tua yang berlatar belakang hamparan bunga. Bunga yang akan anda jumpai pada musim semi di Denmark antara lain, poppies, aster dan red clover. Jika anda penggemar bunga anggrek, anda harus menyempatkan berkunjung ke kota Gentofte.


ok.....semua...dah tengokkan.....apa macam cantik tak......?

OK SAMPAI JUMPA LAGI...........DA....DAAA....

20 comments:

  1. Salam Yan..
    terimas kasih kerana kongsikan pemadangan taman bunga yg indah2 nie..bilalah dpt pergi nampaknya...cantik sangat hamparan2 bunga tuh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2......tu...!!!!laaa tengah dok berangan nie...nak tidur atas bunga2 tu....he heee....insyaallah.....tunggu aje...lah....bila ada rezeki...

      Delete
  2. santeeekk..bile la leh smpai sane...hmmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah....kalau ada rezeki sampailah kita......

      Delete
  3. alaaa...sukalah yan, tengok bunga yg kembang mekar subur mewangi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu..laaa....banyak kan....boleh buat tilam untuk tidur.....he heee.....

      Delete
  4. mesia takdak ek...hehehe..
    mmg cantik2 gamabr2 tuh!...sedap mata memandang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum kot.....akan datang mungkin ada kot.....best...kan kalau ada kat sini....

      Delete
  5. Subhanallah.....cantiknya...kalaulah kat Malaysia pun ada :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah....kalau ada kat sini.....hari2 rasa nak pergi.....

      Delete
  6. kalau tengok bunga sejuk jer hatikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang....rasa tenang dan damai kan...?

      Delete
  7. suka tgk bunga tulip tu...cantik2 cara depa tanam bunga kan yan?? :)

    ReplyDelete
  8. SEMUANYA PUN CANTIK.. KALAULAH DIBERI PELUANG TERINGIN NAK TGK BUNGA TULIP KAT NEGARA MANA YER ADA TAMAN TU... CANTIKNYA BUNGA TULIP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah.....gambar kat atas tu.....yang banyak bunga tulip kat belanda...

      Delete
  9. syurga dunia nih..syurga akhirat nnti lebih indah lagi...subhanallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak dapat nak bayang kak....yang dunia pun macam nie.....yang akhirat lebih2 lagi lah...kan...?

      Delete
  10. Salam..cantik sesangat,berwarna warni..indah mata memandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah.....keindahan dunia......cantik mempersona....kan...?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...