SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Tuesday 26 February 2013

10 RUMAH TERBESAR DI DUNIA

Assalamualaikum...........

salam sejahtera untuk kawan2 semua......

n3 kali nie....jom sama2 kita lihat carta rumah terbesar di dunia.......jom sama2 kita layannnn......

10 Rumah Terbesar di Dunia 

 

     

setiap orang pasti ingin memiliki rumah
 besar,dan setiap orang kaya biasanya selalu mencoba untuk membangun sebuah rumah yang paling mahal dan paling mewah di dunia.
dan ini adalah daftar 10 rumah terbesar di Dunia.
 
1.
Updown Court
 
largest house Updown Court Top 10 Largest Houses in the World
Rumah yang terletak di london, Inggris, dan dilaporkan lebih besar dari Istana Buckingham. Memiliki 103 kamar, arena bowling, bioskop besar, lebih dari 3 kolam renang dan lapangan squash. Butuh 116 juta dolar dan bagian yang terbaik adalah bahwa jalan masuk dipanaskan agar berefek hangat.

.
2.
Maison de l'Amitie

 
largest house Maison amitie Top 10 Largest Houses in the World
Dimiliki oleh Donald Trump, berada di Palm Beach. Membentang di tanah seluas 80.000 meter persegi dan memegang konservatori, ruang serbaguna, 15 bilik tidur, 8 bilik mandi, rumah tenis dan paviliun mewah. Mengeluarkan belanja sekitar 125 juta dolar.  

3.
Fleur de Lys

 
largest house Fleur de Lys Top 10 Largest Houses in the World
senilai lebih dari 125 juta dan dibangun oleh Suzanne dan David Saperstein, rumah ini disiapkan untuk penjualan pada tahun 2007. Rumah itu memiliki 15 bilik tidur dan eksterior ditutupi dengan kapur Perancis sementara interior disaluti dengan emas 24 karat. Rumah itu juga memiliki item furniture seperti pola tirai Marie Antoinette dan kursi favorit Napoleon.

4.
Kastil Dracula
 
largest house Dracula Castle Top 10 Largest Houses in the World
Sebelumnya, bangunan mistis sangat menakutkan ini adalah sebuah benteng, milik Archduke Dominic. Benteng ini dibuat menjadi museum selama tahun 1980 dan setahun yang lalu, Archduke Dominic menempatkan benteng ini untuk dijual dengan harga bernilai $ 80 juta. Namun tidak ada yang meminati, dan dua tahun kemudian, ia mengiklan rumah itu untuk dijual lagi. Kali ini harganya tidak di letakkan. Tetapi tidak ada berminat. Rumah ini memiliki 57 bilik, 17 bilik tidur dan merbel antik yang indah yang tentunya memiliki nilai sejarah tinggi.

5.
Peternakan Hala
 
largest house Hala Ranch Top 10 Largest Houses in the World
Dimiliki oleh Pangeran Bandar bin Sultan bin Abdulaziz dari Arab Saudi, peternakan akan ditemukan di Colorado. Peternakan ini memiliki 27 bilik mandi dan 15 bilik tidur bersama dengan kolam renang dalam ruangan, jalan ski swasta, limbah tanaman pengobatan, lapangan tenis, kandang penghangat dan pompa bensin. Mencapai harga sekitar 135 juta dolar di lahan 14 397 meter persegi.  

6.
Aaron Spelling, Manor
largest houseAaron Spellings Manor Top 10 Largest Houses in the World
Rumah ini berdiri di atas tanah yang melintasi 56.000 meter persegi tanah. harga bersih  mencapai 150 juta dolar, dibangun pada tahun 1991. Memiliki 123 bilik tidur, lapangan tenis, arena skating, bowling dan kolam renang.

7.
Elena Franchuk di Victoria Villa
 
 largest house Elena Franchuks Victoria Villa Top 10 Largest Houses in the World
Rumah yang terletak di daerah Kensington London baru-baru ini dibeli sekitar 161 juta dolar. Rumah 5 lantai memiliki 10 bilik tidur, ruang biliar, ruang panik, teater bergerak dan sauna ditambah gym. 


8.
The Penthouses at One Hyde Park

 
largest house The Penthouses One Hyde Park Top 10 Largest Houses in the World
Fasilitas yang ada di rumah ini sangat mewah, boleh di katakan seperti hotel. Ada yang mengatakan bahwa jika bangunan siap sepenuhnya, itu akan dapat mengalahkan harga Mansion William Randolph Hearst. Rumah ini masih dalam pembangunan. Setelah selesai, itu akan menjadi rumah paling mahal kedua di dunia dengan harga  160 juta dolar. rumah ini berada di sebuah pusat pencakar langit di London bernama One Hyde Park. 


9.
William Randolph Hearst Mansion

 
largest house William Randolph Hearsts Mansion Top 10 Largest Houses in the World
Rumah mewah milik William Randolph Hearst, memiliki 3 kolam renang, 29 bilik tidur dan ruang yang sangat luas. Di dalamnya juga ada diskotik dan bioskop mini. Sebenarnya rumah itu disiapkan untuk di jual sejak tahun 2007,namun diambil kembali setahun kemudian ketika tidak ada orang menunjukkan minat pada rumah itu. harga 165 juta dolar untuk membangunnya di areal sekitar enam hektar tanah.

10.
Antilla

 
Rumah yang terletak di Mumbai, India. Dibangun oleh Mukesh Ambani sebesar $ 1 miliar dolar. Mukesh Ambani adalah seorang pengusaha terkemuka dan miliarder asal India yang juga orang yang masuk daftar 10 orang terkaya di dunia. Rumah ini terdiri dari 27 lantai dengan ruangan yang sangat besar, bahkan garasinya dapat menampung sekitar 150 kereta Rumah itu memiliki klub kesehatan mewah. Raja bisnes ini memiliki koleksi pribadi 168 kereta. Kaca di rumah ini seluruhnya mencapai 570 meter.

OKLAH KAWAN2 DAH TENGOK KAN....!!!!!!KALAU YAN MEMANG TAK SANGUP NAK DUDUK RUMAH BESAR2 MACAM NIE.....RUMAH YANG YAN DUDUK SEKARANG NIE 7 BILIK PUN DAH TAK LARAT NAK KEMAS.....KAWAN2 MACAM MANA SUKA KE DUDUK RUMAH BESAR2 MACAM NIE........
OK SAMPAI JUMPA LAGI.........
        DA......DA........ 

14 comments:

  1. Rmh yg ada ni pun tak larat nak kemas ;) tgk rmh besar2 mmg kagum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu..pasal....memang kagum tapi tang nak kemas tu..lah pening sikit he heee....

      Delete
  2. Takut akak tengok rumah yg last sekali tu Yan... bersyukur dgn rumah yg ada sekarang ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak......kalau banyak duit sangat lebih baik beramal jariah...dapat pahala saham akhirat betul tak...?

      Delete
  3. Besar nya rumah... tersergam indah!.. agak2 berapa orang gaji kena guna ni?? hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti banyak .....orang kaya tak herannya punya.....

      Delete
  4. mak aihhh..mmg besar2 rumah nie..yg last tu..dah x rupa rumah dah..cam mall pun ada..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah punyalah besar.....tempat paking dia punya kereta pun dah 165 biji dunia2....apa nak jadi yang kaya bertambah kaya yang miskin papa kedana....

      Delete
  5. serius..saya rasa setahun pon tak sudah nak kemas..anak kalau main nyorok2 pon panggil polis cari..hahahhahahaha

    ReplyDelete
  6. tahniahler diaorang dapat menikmati kenikmatan duniakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu......harap lepas nie kita pula kan...he heee....

      Delete
  7. KY nak rumah no2..bestnya kalau dapatkan..memang teringin

    ReplyDelete
    Replies
    1. biar betul KY.....nak buat apa bilik saja ada 103 bilik....habis2 3 bilik je yang guna...yang lain jadi bilik hantu heeee...seram....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...