SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Tuesday, 5 February 2013

SENYUMAN ITU SEDEKAH



 Assalamualaikum...........
Salam sayang untuk semua kawan2di harap semuanya memberi senyuman seindah sang suria yang memberi sinar cahaya pada muka yang akan berseri2........semua tahukan......senyum itu sedekah......tak perlu beri apa2.....cuma hanya seutas senyuman kawan2 semua mendapat pahala.......senang.....kan.....?
ok....kawan2 n3 kali yan tak de....idel dah rasa beku pula otak hari nie......jadi hanya ini yang termampu yan kongsikan...mengenai senyuman.....mungkin semua dah tahu.....tapi sekedar mengingatkan kepada yang terlupa........jadi senyum selalu......jadi pahala akan sentiasa berganda2......





Sabda Nabi S.A.W yang bermaksud: “Janganlah kamu meremehkan kebaikan apapun, walaupun sekadar bertemu saudaramu dengan wajah yang manis (wajah gembira dan senyuman)”. (Hadis Riwayat Muslim)

Memberi senyuman tidak kira kepada siapa pun ketika bertemu mungkin dianggap perkara kecil atau remeh tetapi senyuman ikhlas yang diberikan itu mempunyai nilai sedekah kerana menimbulkan kegembiraan orang lain dan mengeratkan ukhuwah sesama Muslim. Mengukir senyuman adalah kebaikan yang tidak memerlukan modal, namun ganjarannya besar dan begitu memberi kesan positifnya dalam kehidupan bermasyarakat.


ok.....harap semua mendapat menafaat di atas apa yang telah di berikan di atas........
sampai jumpa lagi...............
DA.........DAAAA.........  

12 comments:

  1. sedekah yg paling mudah: senyum (",)
    tp zmn skrg ni, bkn stakat payah nk sedekah haarta, tp nk senyum pn same.. pelik.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah.....kadang2 pahala orang tak nak kejar.....senang je....nak dapat pahala....nie kan.....kalau senyum pun payah...tu dah kira sombong tahap gaban tu...he heeee.....

      Delete
  2. membaca entri nie sambil sedekah senyum utk yan nie...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.....tu nampak cantik je...hari nie...... yan jenis senyum sokmo...he heee.....

      Delete
  3. :) :) :) :) :) .....nak tersenyum je nih....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie.....senyum lebih2 ke tak....nampak manis ......jang senyum kerana terpaksa....tapi iklas....

      Delete
  4. Replies
    1. hai senyum je....tak menyapa pun....tak pa...itupun dapat pahala....

      Delete
  5. lepas ni kena sentiasa senyum aje...hehehhe

    ReplyDelete
  6. Betul tu..nak dpt pahala senang..senyum je!....
    suka senyum walaupun pd org yg tak di kenali..Alhamdulillah..
    senyum tak perlu kata apa2...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus macam Atie nie......senyum kat sesiapa saja....baru tak sombong kan...?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...