SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Thursday 14 February 2013

10 HAIWAN PELIHARAAN TERMAHAL DI DUNIA

Assalamualaikum......

Salam sejahtera untuk semua kawan2 moga kalian berbahagia selalu......ok n3 kali nie....kita kongsi gambar2 haiwan termahal di dunia....he heee....ingatkan emas permata je....mahal rupanya haiwan pun mahal juga ye...!!!!!!jom sama2 kita layan gambar2 kat bawah nie.....

 

 

10 HAIWAN PELIHARAAN TERMAHAL DI DUNIA


10. Blue Mutation Amazon

1.00 USD = RM3.01210
Harga = RM60,242.00

Dikala ramai orang berfikir mereka tidak wujud lagi, lelaki yang bernama Howard Voren mendahului segala kajian terhadap haiwan yang jarang ditemui ini. Dia menerima panggilan dari Honduras di mana sepasang binatang tersebut telah dikenalpasti. Dia memperolehi jantan dan betina dan cuba untuk membiakkan pasangan tersebut. Selepas banyak percubaan dia berjaya. Mutasi biru amazon adalah yang paling dikehendaki di dunia selepas burung kakak tua ini membawa hampir USD20,000.00 seekor.


09. Lavender Albino Ball Python

Harga = RM120,484.00

Dalam 2003, dua ekor ular 'albino python' di khabarkan telah disenyawa di Afrika. Selepas perbincangan, di mana kedengaran akhirnya pada USD40,000.00, dua 'pyton ' tersebut di perolehi yang juga dikatakan bentuk yang tak baik. Namun selepas penghabitatan semula mereka membiakkan ular tersebut dan mungkin di jual sekitar USD20,000.00 dalam musim panas.

08. Bengal Cat

Harga = RM126,508.00

Kucing Bengal biasanya dijual dalam USD800-USD1500 dalam 'ballpark' dan biasanya dijual di London, England tahun 1998. Generasi kedua kucing ini dijual dengan harga USD42,000.00 kepada seorang wanita yang tidak diketahui. Harga tinggi yang luarbiasa untuk keturunan kucing ini datang daripada garis darah pembiakan. Persatuan Pencinta Kucing, organisasi tertua dan dihormati, tidak dapat memastikan pembiakkan berpunca dari "non-domestik" datang dari alurdarah kucing Savanah.


07. Chimpanzee

Harga = RM165,665.50

Memang sukar dinafikan yang anak Chimpanzi bukanlah binatang peliharaan yang comel, tetapi begitu juga bila ia membesar. Berat purata chimpanzi adalah sekitar 150-250 paun da 10 kali lebih kuat dari purata lelaki. Walaupun banyak insiden yang terjadi sejak akhir ini namun ramai orang masih membeli anak binatang ini yang diaggarkan sekitar USD50,000.00-USD75,000.00.


06. Stag Beetle

Harga = RM268,076.90

Stag Beetle adalah salah satu daripada 1200 serangga dalam keluarga Lucanidae diketahui melalui darah rahang cangkuk (tanduk yang keluar dari kepalanya). Dengan panjang purata Stag Beetle sekitar 2-3 inci, tetapi satu pernah dibeli dari peruncit melebihi 3 inci panjang. Penternak kumbang Jepun telah di bayar USD89,000.00 segera untuk serangga yang jarang di jumpai ini.

05. White Lion Cub

Harga = RM415,669.80

Waktu anak binatang ini mungkin kelihatan sesuatu yang akan mendakap anak yang beumur 3 tahun anda, anak binatang ini bertukar menjadi naga dengan memakan 300 paun daging. Singa putih bukanla sub spesis singa Afrika, namun kepincangan tugas genetik telah menyebabkan mereka semua menjadi putih. Di Afrika Selatan,di mana kebanyakan dari 400 ekor boleh di jumpa, mereka telah menerima binatang yang jarang dan cantik untuk dimiliki.

04. Sir Lancelot Encore

Harga = RM466,875.50

Selepas Edgar dan Nina Otto hilang anjing kesayangan mereka Lancelot pada 2008, pasangan Florida itu telah mendapat Lancelot mereka balik hanya setahun kemudian. Lancelot Encore dicipta dari DNA yang sama dari anjing Lancelot kesayangan mereka. Pasangan ini telah memenangi pengklonan-anjing di lelongan Bio-Art di San Francisco dengan tanda harga yang memberansangkan USD155,000.00.

03. Tibetan Mastiff

Harga = RM1,753,042.20

Memegang rekod untuk anjing paling mahal yang pernah di beli, 'Yangtze River Number Two' ialah anjing besar hitam yang mana kalau berdiri hampir 31 inci tinggi. Anjing tersebut telah dibeli oleh jutawan muda yang dikenali sebagai Mr.Wang. Waktu dibeli pada umur 18 bulan, 'mastiff' hitam ini tiba dengan gaya, iaitu mendekati rumahnya dengan perarakan 30 buah kereta.

02. Missy

Harga = RM3,614,520.00

Missy adalah Lembu Holsten yang berwarna hitam putih dan berumur 3 tahun. Dia pada waktu ini mmgang rekod untuk lembu yang paling mahal pernah dijual di pasaran. Memenangi gelaran Grand Champion 2009 di Western Fall National Show dan merupakan lembu terbaik dipamerkan di Amerika Utara dan membuatkan lembu betina ini sasaran untuk pembeli. Missy dijual pada USD1.2 juta di Ontario, Kanada pada 11 November 2009.

01. Green Monkey

Harga = RM48,193,600.00

'The Green Monkey' telah dibeli sebagai 2 tahun kuda lumba di Calder Race Course oleh Demi O'Byrne. Sebagai keturunan pemenang 2 kali Kentucky Derby, pemenang bidaan lelong berharap tinggi pada kuda muda ini namun 'Green Monkey' tidak pernah menang perlumbaan. Kuda 16 juta ini sekarang sebagai kuda sewa dengan hanya USD5,000.00 da telah bersara dari berlumba selepas berada di tempat terburuk perlumbaan.

Jadi itulah dia binatang peliharaan (pets) yang mahal di dunia nie.....jadi kepada sesiapa yang mampu untuk memiliki binatang2 kat atas  tahiah...kepada yang kurang mampu bela je...lah kucing2 jalanan tu....bagi makan kenyang2 nanti dapat pahala berlipat ganda betul tak...?


OK SAMPAI JUMPA LAGI.........DA....DA.... 

25 comments:

  1. tak sangke ade orang berminat nak bela binatang binatang ni dengan harga puluh ribu?? ratus ribu???? erkkk juta juta pon ade ???? pengsan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm....kalau dah banyak duit tak tahu nak letak kat mana itulah jadi macam nie.....betul tak...?

      Delete
  2. Ada jugak yg sanggup berhabis beli binatang2 nie kan.. mahal tu... tp suka tgk kucing tu..mmg cantik! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai...kalau ada duit lepas tu...minat pula semua jadi....yan pun suka cantik sangat kan...?

      Delete
  3. Mahal2 kan...drp beli binatang gini baiklah beli keta ..blh lah jgk naik..binatang mahal2 pn tak secure jgk kan..orng dengki nanti..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...ummu mungkin diaorang pun dah banyak dah harta2 yang lain...tu pasal beli binatang2 kesayangan nie pula.....

      Delete
  4. bulu kucing tu cantik nye...patut la mahal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. spisis kucing nie....memang berbulu dan bercorak cantik harganya pun secantiknya juga......

      Delete
  5. org byk duit lebih drp keperluan mmg boleh beli apa yg diinginkan. Kucing tu mmg cantik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...fazian dah tak tahu nak letak kat mana agaknya ye...!!!!!!!

      Delete
  6. Replies
    1. tulah...pasal....mahal2 pun ada yang sanggup kan...?

      Delete
  7. akak tak mampu dan tak akan invest benda2 macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala...kak membazir je.....beli benda mahal2 macam nie.....lebih baik sedekahkan je...duit yang berlebihan tu....untuk saham akhirat....kan...?

      Delete
  8. Mak aiii...mahal gila pets2 tu Yan.. klu atie mampu tgk je lah.. mmg tak akan mampu untuk membeli nya..hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mahal....kalau mampu pun buat apa nak beli pets mahal2 macam nie....lebih baik bagi makanan kat kucing jalanan lagi baik.....pahala pun dapat...

      Delete
  9. Salam..mahal nyer harga die tapi kucing tu comel la pulak..klau nak bli kena fikir 100X nih..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.....fikir dulu baru beli....macam iklan ramly pulak he heee.....

      Delete
  10. Assalamualaikum Yan
    Paling aneh buat saya ialah Kumbang tu
    Ada juga yang minat dengan kumbang yang ditakuti oleh anak-anak kecil saya.
    Kami namakan ia kumbang badak...tapi yang ada kat rumah saya ni taklah cun macam yang ada kat Jepun tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.....

      itulah....bila banyak orang....banyak juga citarasanya......anak2 memang takut tapi....bagi mereka yang suka haiwan nie....itulah haiwan kesayangannya....

      p/s kat tempat yan bukan yang nie.....di panggil kumbang badak....ada satu lagi yang ada tanduk kat depannya tu....

      Delete
  11. fuh! giler mahal!
    beli umah pun tak semahal tu kan..

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. Salam. Sesiapa yang berminat untuk membeli kuda boleh hubungi saya. Terdapat banyak pilihan kuda pada harga yang berpatutan.
    Adzrul Azman +60134892020.

    ReplyDelete
  14. Hay saya time traveler hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...