SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Tuesday, 26 March 2013

AKTIVITI DI PETANG HARI





Assalamualaikum........

Salam sejahtera untuk semua........

kawan2 n3 kali nie....yan nak kongsi aktiviti anak2 yan apabila petang menjelang biasanya bila petang selepas asar je......si Ikhwan dan Aween keluar bagi ikan2 makan sebelum main itulah rutin harian diaorang berdua nie......jom sama kita lihat aksi2 spontan  bebudak berdua nie......


 




tengok tu....bila disuruh bergambar macam2 memek muka si Ikhwan buat masa nie...baru nak naik tangga nak bagi ikan2 kesayangan mereka berdua makan.


 





kat kolam nie...lah ikan2 peliharan si Ikhwan dan Aween hidup beranak pinak banyak juga ikan2 guppy membiak kat dalam nie.....


 




bila siap bagi ikan makan sempat berehat sebentar di atas kerusi malas  sambil2 tengok ikan makan.


 




si Aween tengah bagi ikan makan sempat lagi tengok kamera bila nak ambil gambarnya.


 





ini lah rupa ikan2 peliharaan mereka berdua nie.....banyak ikan2nya tapi malu agaknya tak nak keluar pula masa ambil gambar nie.....


 





ok kawan2 ini lah....rutin harian budak2 berdua nie....bila petang menjelang......


OK.........SAMPAI JUMPA LAGI DI LAIN 

N3.....DA......DAAAA.......

22 comments:

  1. cuti2 ni kalau tak jalan2 duk kat rumah je kan? buatlah yg termampu heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.....memang tak kemana pun....

      Delete
  2. Wah! seronoknya ada kolam ikan... aktiviti dimasa lapang ye Yan... tak pi jalan mana2 ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak yati....kat rumah nie ada tiga kolam ikan...untuk ikan besar ,sederhana dan yang nie...untuk ikan kecil2....yan memang tak kemana2 cuti nie...sebab baru lepas balik kampung...

      Delete
  3. seronok kan bela ikan..tapi kak zu tak pernah bela lama..tak serasi kot bela ikan..bela kucing jer yang serasi..anak anak dok merengek suruh beli akuarium tapi kak zu buat tak dengar jer...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooohhh...terbalik lah ye.....yan banyak bela ikan....anak2 pula minta nak bela kucing tapi yan tak bagi...rasanya susah bila berjiran dekat2 nie...bila bela kucing kan kena bebas takut pula menyakiti hati jiran2 kan.....

      Delete
  4. alah2 comelnyaaa
    hurmm akak ada juga pelihara ikan
    tapi dlm aquarium .. ayahnyee je yg rajin basuh ekek ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke....!!!!tak kisahlah tu.....bela ikan nie...pun boleh menjadi terapi juga.....sama juga he heee......

      Delete
  5. Ok gak bela ikan mmg kebarangkalian menyakiti hati jiran kurang. Bela kucing.....??? emmmm....sy 1 familiy selalu sakit hati sebab "tettt"....mcm mana tu???

    Seram jek tgk kerusi malas tu kat tebing, kalau yg duduk sopan santun ok...kalau dapat cam anak sy....aduyai...tarik nafas panjang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bela ikan senang tak berjalan2 dan melepas kat pasu2 bunga orang he hee...itu sebab pilih ikan duduk berenang kat kolam tu je kan....????

      tak payah takut....siap berpaku lagi tu.....he heeee....

      Delete
  6. Wah siap ade kolam ikan lagi 2 bradik nie..ni auntie jeles nie...best gak bela ikan kan.tp takleh nak pegang lah...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. best bila bela ikan nie....nak pula bila masa bagi makan yang nie jinak bila masukkan tangan semua pakat sedut tangan geli pula rasanya he heee....

      Delete
  7. seronoktu.. anak2 akakpun suka ngat ngan ikan tapi takder pun bela kat rumah... kalau ada mesti ralit tengok ikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....budak2 mana2 pun suka dengan ikan nie......

      Delete
  8. Comel budak2 ni...mcm best friend plak depa kan Yan?..cute je!.. budak mmg suka bagi ikan makan.. Pa'e suka sgt dia bila tgk ikan peliharaan kt rumah cousin..(rumah sndiri takde bela)..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best friend pun...kemana2 pun berdua dia orang nie.....

      Delete
  9. Replies
    1. biasalah...budak2 memang comel2 he heee....

      Delete
  10. Replies
    1. betul tu......umpama terapi juga he heee.....

      Delete
  11. Seronoknya tgk rmh mcm ni, sejuk je mata. Bila ada kolam ikan depan mata.. hari2 terapi mata. Tenang je tgk ikan kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu......memang tenang dan mendamaikan sangat.....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...