SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Monday, 24 December 2012

JOM SINGGAH ZOO NEGARA PART 1

Assalamualaikum.....semua.......


hari nie yan nak n3 gambar2 yang di ambil sewaktu berkunjung ke zoo negara hujung minggu yang lalu....IKHWAN dan AWEEN minta nak pergi zoo nak tengok binatang.....kebetulan pula melalui situ..... jadi singgah lah dari pagi sampai ke petang di buatnya.....melayan budak2 berdua nie.....macam2 ditanyanya ....hingga tak terjawab sebab kepenatan......biasa.... ajak naik bas yang di sediakan tak nak.....nak juga jalan kaki katanya tak puas tengok dari jauh.....jadi layan je...lah....sakit habis kaki nie di buatnya.....
 







mari sama2 layan gambar2 yang di ambil di sana ini gambar sekumpulan bangau....yang dua tu tengah bergaduh siap kembang2kan bulunya tu...

 




ini pula sekumpulan burung unta dan zirafah sedang berehat masa nie cuaca panas terik gitu....

 



lihat pula gambar satu nie....unta nie tengah mengeliat betulkan kaki selepas terlalu lama duduk.....lenguh....agaknya....kesian2 untung jadi unta malaysia duduk makan tidur.....tu...ja kerja dia.....

 




 yang nie....gambar paling suka yan tenguk....gaya beruk....nie....macam hero filem pula kan... bergaya sakan nohhhh......he heee.....






nie pula zirafah tengah cuci mulut kot.....kat tiang tu........

 





tengok tu.....kanggro tengah makan rumput tu .........










percaya....tak....nie....rupanya tikus terbesar di dunia.....tak ingat apa nama dia......


 





jom layan lagi.....kura2 gergasi nama di beri.....
boleh hidup berkurun2 nie pun usia dia...berapa ratus tahun entah....lupalah....pulak he heee.....


 




anak rusa nani ,baru kembang ekor
apa dosa kami , lalu tidak tegur.....ingat lagi tak lagu...nie...lagu masa dok main pondok2 gitu he heeee........

 




yang nie....mesti semua kenal......tipulah....kalau tak kenal dengan kambing nie....kambing kampung......


 






cantik....kan burung bangau nie....kaler oren gitu....yan pun tak tau nak kira berapa banyak dan jenis spesis bangau nie.....tak sama yang macam kat sawah tau.......yang nie...ada macam2 kaler kat sawah tu putih melepak gituuuu.....


 




ok......sampai sini saja.....nanti jumpa dan kenal haiwan lain pula.....banyak lagi gambar2 menarik untuk di kongsi........tunggu part 2.......
sampai jumpa lagi.......daaaaa.....

12 comments:

  1. Hahaha.. suka tengok unta yang sedang lurus kan kaki kepenatan tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kan....kalau kita lenguh2 boleh sapu minyak kan...he heee....

      Delete
  2. Suka nya pegi Zoo...
    klu ajak Pa'e mesti dia suka ni...budak2 mesti teruja kan Yan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....budak suka sangat sampai balik pun dok tanya bila nak pergi lagi.....

      Delete
  3. sy follow cni gak :)
    cantik la rambut aween.. ala2 hafiz awan nano gitu.. hehehe..
    last org g zoo negara ms kck2 dlu kak.. rsenye ms umo 5-6 thn kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...cantik....tapi susah betul menjaganya....ye ke...lama tu....

      Delete
  4. Salam kenalan..hye saya lia,,saje Blogwalking..lia dah follow blog..nanti follow blog lia lik yer time ksh..nice blog ^_^
    Comel lah anak2 sis..

    http://gulagulagetahwarnawarni.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal...lia...tq follow sini....

      Delete
  5. bila bila dtg jalan zoo taiping pulak..

    cantik nya rambut aween..

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah....pasti sampai kesana....cantik ke....

      Delete
  6. Pernah bawa murid2 ke sini...
    Budak2 suka tgok binatang2 comel ni
    Kalau boleh nak dikocek bwk balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohhh....cikgu lah ye....betul tu budak2 suka sangatkan....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...