SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Monday 21 January 2013

Assalamualaikum..........

salam sejahtera untuk semua........

N3 kali nie.....yan nak kongsi serba sedikit maksud firman Allah Ta' ala......yang menyatakan tentang wanita yang baik hanya untuk lelaki yang baik......maka kita cermin kan diri kita adakah kita tergolong dalam golongan ini......ada kah jodoh yang di tetapkan untuk kita adalah terbaik untuk kita......andainya suami kita terbaik untuk kita.....dan kita pun terbaik di mata suami kita.....maka inlah yang di maksud kan dengan firman Allah Ta' ala.......yang baik hanya untuk yang baik......dan untuk memahami lebih mendalam maksud tersebut sila baca.....dan faham apa yang di jelaskan dibawah ini.........



Firman Allah Ta’ala yang bermaksud:
Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik.
(An-Nur:26)

Dan di dalam surah Al-Ahzab ayat 35:
Sesungguhnya lelaki dan perempuan yang muslim, lelaki dan perempuan yang mukmin, lelaki dan perempuan yang tetap dalam ketaatannya, lelaki dan perempuan yang benar, lelaki dan perempuan yang sabar, lelaki dan perempuan yang khusyuk, lelaki dan perempuan yang bersedekah, lelaki dan perempuan yang berpuasa, lelaki dan perempuan yang memelihara kehormatannya, lelaki dan perempuan yang banyak menyebut (nama) Allah, Allah telah menyediakan untuk mereka ampunan dan pahala yang besar.

Yang dimaksud dengan muslim di sini ialah orang-orang yang mengikuti perintah dan larangan pada lahirnya, sedang yang dimaksud dengan orang-orang mukmin di sini ialah orang yang membenarkan apa yang harus dibenarkan juga dengan hatinya.

Maka untuk diri kita, banyakkan usaha untuk menJADI lebih baik. Lebih baik pada sifat muslim, sifat mukmin, tetap dalam ketaatan kepada Allah. Lebih baik pada sifat benar, sabar, khusyuk, bersedekah, berpuasa, memelihara kehormatan, dan menyebut nama Allah (zikrullah).

Sesungguhnya ganjaran Allah menanti, buat mereka yang berusaha. Dan pasangan hidup yang terbaik untuk kita, Allah pasti akan aturkan dan permudahkan. InsyaAllah.


moga semua ini menjadi panduan dan amalan untuk kita semua......sampai jumpa lagi........

Assalamualaikum...........dan salam sayang untuk semua......
DAAAA..........

6 comments:

  1. as salam yan..terima ksih untuk perkongsian ini..

    ReplyDelete
  2. sama2 kak....moga kita terdiri dari golongan nie...ye...

    ReplyDelete
  3. sama2 Atie....menuju keluarga sakinah.....

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Puan Yan
    Masak apa petang2 ni? Cuaca mendung ni...minum teh dgn teko antik tentu sedap sekali

    ReplyDelete
  5. Waalaikumsalam.........cikgu

    cikgu kalau nak tahu menu apa....yan untuk petang nie.....jom singgah blog yan yang lagi satu.......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...