SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Monday, 21 October 2013

GUBAHAN HANTARAN BUNGA DARI COKLAT






Assalamualaikum........

Salam mesra untuk semua.....doa & harapan semuanya sihat & sejahtera selalu di samping yg tersayang.....
kawan2 maaf di pinta semenjak 2 menjak nie....blog permata hati mama nie....sedikit terabai tak sempat nak buat n3terbaru....kerana kesebokkan melanda biasalah kan...!!!!!!cuti sekolah hampir tiba.....tengah sibuk menyiapkan tempahan hantaran perkahwinan kawan2 masih banyak yg belum selesai....apa pun kali nie....curi2 masa buat n3 nie....nak kongsi ngan kawan2 cara untuk buat bunga dari coklat ok....jom lihat apa bahan2 diperlukan.....













BAHAN2 YG DI PERLUKAN IALAH.......

1) coklat ladybird

2) coklat hugs kisses

3) dawai halus/kasar & pemotong

4) gam tembak

5) pelilit batang

6) span & bakul

7) daun pakis & daun ros











CARA MEMBUAT BUNGA.......


Potong dawai halus sepanjang 4 inci ambil 5 batang untuk sekuntum bunga lilit semua sekali hujung batang dawai kemudian bentukkan ambil coklat ladybird gamkan pada kesemua tangkai dawai sehingga menjadi 5 kelopak bunga lepas tu gamkan pula sekeliling coklat kisses lekatkan di tengah kelopak bunga ambil dawai kasar lilitkan bersama bunga & daun  contoh boleh lihat di atas....untuk bunga kisess tu gam kan ketiga2 kisess tu dengan dawai kasar je lepas tu lilitkan senangkan....


 




untuk satu bakul kecil memerlukan 7 kuntum bunga & bunga kecil kisses dalam 10 batang bila dah siap buat susun je lah ye...!!!!!!


 





ini lah rupa gubahan yg dah siap.....cantik tak kak tonnnn...????

SELAMAT MENCUBA.........JUMPA LAGI......

DENGAN GUBAHAN2 SETERUSNYA YE...!!!!

DA........DA........

9 comments:

  1. cantik & cute sgt. kalau sy tak tau jadik apa...dasar kurang berseni.

    ReplyDelete
  2. cantiknya.pandai tul yan menggubahnya..:)

    ReplyDelete
  3. Terima kasih kongsi Yan, kebetulan anak buah nak kahwin cuti sekolah ni, boleh lah akak buat... cantik Yan buat... akak tak tau lagi ni :D

    ReplyDelete
  4. wah cantik dan kreatifnye lah.. kenapa lah saya tak de kemahiran mcm ni.. leh buat duit lebih kan :)

    ReplyDelete
  5. cantik kak =) pndai bt..akak bt sorang2 ke?? xsgka plak akak ambil bisnes gubahan hantaran ni..dgn memasak resepi baru lg..cmnelah akak xbz..he3 xpelh..kgsi yg mn smpat je..

    ReplyDelete
  6. terimakasih atas sharing ilmu dan pengetahuannya . semoga selalu menjadi manfaat bagi semuanya. salam sukses selalu . amin


    http://tokokaranganbungapapan.klikspo.com 081249123012

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...