SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Sunday, 10 November 2013

GUBAHAN SIRIH JUNJUNG





Assalamualaikum.........

Salam sayang untuk semua kawan.....harap semuanya sihat & sejahtera selalu......
kawan2 di n3 kali nie.....yan nak kongsi pula cara2 nak buat sirih junjung.....kan senang bila boleh buat sendiri jimat sikit kan......jom kita lihat apa yg di perlukan untuk sirih junjung nie.....


 





bahan2nya......

5 kuntum bunga ros merah
1 tangkai bunga kekwa putih
2     " bunga kecil
30 helai daun sirih
1 kuntum bunga kapur
1      "           "    cenkih
1      "           "    gambir
1      "           "    pinang
1 kotak jarum peniti
1 span basah 







cara membuatnya.....seperti gambar di atas just susun2 tiga helai daun sirih di sekeling span hingga penuh ini adalah asas ok....yg lain2 tu main cucuk2 je he heeee.....janji tutup span tu......betul tak.....?


 






SELAMAT MENCUBA............


              JUMPA LAGI..............


                                     DA..........DA.........

12 comments:

  1. salam yan..cantiknya gubahan..yg nie mmg kreatif..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...!!!!!pertama kali tau....UA...Yan buat sirih junjung nie....

      Delete
  2. cantik...kalau sy...emmm...tak pernah cuba. dulu masa sendiri punya...pegang jek bunga & daun sirih tapi tak jadi apa..last2. kakak jugak yg buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq....tak susah pun sebenarnya....cuma perlu ada keyakinan insyaallah boleh punya....

      Delete
  3. kreatif..tak semua orang reti buat ni..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.....anugerah dari Allah......

      Delete
  4. betoi.. betoi buat sendiripun lebih suka hati.. lebih cantik dan puas hati...

    ReplyDelete
  5. salam yann nak tanya, span basah tu yang sambung macam dgn polisterin? mcm mana nak pastikan tak jatuh ye..sebab minggu ni pun saya kena buat sirih junjung utk adik bertunang.. first time nih! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry ye....lambat reply.....baru hari nie....tengok komen....haaaa nie....jawapannya boleh ikat ngan dawai halus atau pun buat macam yan cucuk je....ngan lidi lagi nampak kemas.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...