SALAM KENAL....DARI PERMATA HATI MAMA TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN ANDA SEMUA......DAN BERBANYAK2TERIMA KASIH JUGA UNTUK YANG SUDI FOLLOW YAN.....DAN YAN BERHARAP SANGAT.....TOLONG TINGGALKAN LINK ANDA SUPAYA SENANG YAN NAK JEJAK KEMBALI.........

TERIMA KASIH DAUN KELADI.......
KALAU SUDI SINGGAH DAN FOLLOW SEKALI.......


kawan alam maya

Thursday, 11 October 2012

BERCANDA DI PANTAI MORIB







Salam jumaat untuk semua.........wah....!!!!!pagi nie cuaca amat baik sekali rasanya sama macam wajah anak2 mama yang ceria ini .....he heeee......hari nie mama nak n3 gambar2 menarik waktu berlibur hujung minggu baru2 nie bukan jauh pun morib aje........inilah ye memenuhi permintaan anak2 nak sangat mandi laut mama rasa dah bertahun tak jejak kaki ke laut lepas tsunami hari tu.......lepas tu nie lah baru jejak kaki nie kepantai morib nie ha........eh eh tak patut tak patut kesian pula budak2 nie asyik kesungai je.........apapun sekarang hajat anak2 dah tertunai pun bukan main lagi tenguk jelas di wajah masing2kan....????






tenguk si aween tu......!!!!!berkerut2 dahi tu menahan panas mentari petang walau pun petang panas kat pantai tahu2 je.....lah......!!!!!!!!!
seronok betul main pasir tu ye......sayang......







ha..... tenguk si bujang mama satu lagi tu......tengah berendam sambil membayangkan apa agaknya ye......!!!!!!di temani pula adik kesayangannya aween.......nie ha macam belangkas tak boleh berpisah mulalah rindu rinduan he heeeee........








tu...dia....masih dok berendam lagi tu.......suka sungguh main air apa tidaknya kat rumah pun macam tu......!!!!!kat sini lagi la.....suka tenguk air yang banyak tu........cepat 2 mandi hari dah senja nie.........






ikhwan cepat lah naik........hari dah nak gelap nie......!!!!!!!tu lah dia ikhwan dah nak magrib nie dia masih nak mandi lagi aween dah siap tukar baju dah air tengah pasang pula tu.........








sukanya dia......!!!!!!!berendam sampai kembang ye.....sayang.....!!!!!











gambar siput nie mama ambil masa baru sampai masa tu....air belum pasang lagi banyak siput2 yang comel dan macam2 warna cantik.......










tu.....tenguk kat atas tu siput putih tu cantik kan.....!!!!!! nie semua masih hidup tau......bukan cengkerang saja tau........








yang nie pula lain bentuknya.....ciptaan yang maha berkuasa macam2 bentuk dan rupa kan........!!!!!!!!










nie pula che crab budak2 dua orang tu......!!!!!!bukan main suka mengejar che crab nie.......lari terus masuk lobang he heeeee........










yang nie......pula kerang besar betul.....tak pernah jumpa kerang sebesar penumbuk juga lah..........tapi sayang dah mati pun kalau tidak boleh buat lauk kan........kat bawah tu.....sepasang che crab tengah berjalan2 dengan awek dia kot he heeeee..........







gambar nie ambil masa baru sampai cerah lagi air belum pasang lagi dah senja baru air pasang........






cantikkan gambar matahari hampir terbenam nie .......masa nie kita tengah bersiap nak balik dah nie..........






gambar nie pula ambil masa kat dalam kereta masa nak balik dah nie....memang seronok dapat bawa anak2 jalan2 kat pantai nie ...banyak benda yang boleh mereka pelajari dan mengenali haiwan2 yang mereka tak dapat tenguk bila kat sungai lain haiwannya laut lain kan......!!!!!!oklah.......sampai jumpa lagi yeeeee......................


14 comments:

  1. seronoknya mandi laut ye... suka tengok rambut kakak..rambut maggi....kiut..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok......kat rumah pun semua cakap rambut aween macam maggi he heeeee......

      Delete
  2. seronok bebudak tu..dulu kecik-kecik, selalu mandi dekat pantai morib tu..:)

    ReplyDelete
  3. ye...ke....!!!!budak2 memang suka sangat main air....

    ReplyDelete
  4. mmg seronokkn dpt bwk anak2 pg tmpt yg dorg suka :) menarik jgk morib ni,ye...nk bwk jgkla budak2 ni pegi nti..jmput follow kmbali,ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye...!!!!memang menarik.....budak2 memang sukalah.....

      Delete
  5. comeinyer anak2 yan...seronoknyer diaorg mandi laut...kak fiza pundah lama x bawa budak2 ni mandi laut...lepaih stunami dulu tu mmg x pernah mandi laut dah...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yan pun sama....lepas stunami dulu tu.....nielah kali pertama bawa budak2 kelaut.....

      Delete
  6. budak² kalau jumpe air biaselah hihihihihi...

    ReplyDelete
  7. gambar matahari terbenam tu cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita memang tunggu untuk tenguk matahari terbenam dan abadikan gambarnya sekali......

      Delete
  8. salam yan..^
    Nice pemandangan pantai morib tu.. Kalau terus je sikit perjalanan sampai bagan lalangkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....dah pernah sampai sini ke....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...